Friday, November 16, 2012

Susun Atur Perabot Di Bilik Tidur Yang Sempit


Menyusun atur perabot dalam bilik tidur yang kecil merupakan satu cabaran bagi sesiapa sahaja. Anda memerlukan ruang untuk meletakkan katil, almari pakaian dan beberapa perabot peribadi tanpa membuatkan ruang nampak sempit.

Ini adalah beberapa candangan saya:-
1.Pilih perabot yang sesuai dari segi saiz untuk bilik .Contohnya, seorang remaja tidak perlu katil seperti dua orang dewasa tidur. Pilih single bed daripada king size bed.
2.Pilih perabot yang berbentuk moden, berpetak dan tidak terlalu sarat dengan perincian seperti katil yang berbentuk klasik yang boleh memakan ruang.
3.Tidak perlu meletakkan meja sisi kiri kanan katil seperti kebiasaan. Letakkan satu sahaja meja sisi dan lagi sebelah letak lampu lantai atau kerusi baca
4.Jika ruang bilik anda bersegi empat tidak sama sisi atau dinding yang panjang, cuba gunakan untuk membina (built-in)seperti almari pakaian atau meja solek. Ini memberikan lebih ruang perstoran.
5.Gunakan segala ruang yang ada seperti ruang bawah katil sebagai tempat perstoran (built-in) atau kotak simpanan yangbertanda supaya mudah untuk mencari dan menyimpan.
6.Buangkan segala perabot atau barangan dekorasi yang tidakmembantu memberikan anda sebuah ruang yang nampak kemas dan teratur.

www.empiredeco.blogspot.com

2 comments:

Unknown said...

this morning i read your blog .It is lot informative to me.....

http://acoolmall.com/o~c-Furniture~a-bedroom_furniture-king~b-73188.aspx

totopermadi said...

terimakasih atas tipsnyaa..keep blogging


Jam dinding keren

Post a Comment